Catering dietetyczny czyli dieta i catering - W walce o zdrowe serce Dieta Śródziemnomorska
Catering dietetyczny Warszawa, czyli zestawy dietetycznych posiłków z dostawą oraz opieka dietetyka na terenie Warszawy.
Catering dietetyczny Warszawa - dowóz gotowych diet
jestesmy na facebooku
Strona główna
Mapa strony
Wybierz miasto
Warszawa
Wrocław
Catering dietetyczny
Catering osobisty
Czym jest?
Godziny dostaw
» Cennik «
Przykładowe Menu
» Zamówienie «
Diety specjalne
GENODIETA
Diety lecznicze
Mama i dziecko
Diety sportowe
Dla firm
Catering okolicznościowy
Przyjęcia okolicznościowe
Sylwetka
Konsultacje dietetyczne
Artykuły
Projektanci mody
Kontakt
dieta na zamowieie
W walce o zdrowe serce Dieta Śródziemnomorska


W walce o zdrowe serce – Dieta Śródziemnomorska

Styl życia i skład naszej diety mają wpływ na ryzyko rozwoju chorób sercowo-naczyniowych. Związek ten został zauważony w wielu badaniach naukowych. W wyniku wielu analiz jako jedną z diet pozytywnie wpływających nasz organizm oceniono dietę śródziemnomorską.

Na czym polega i dlaczego jest taka dobra?

Charakteryzuje się spożyciem dużej ilości warzyw, owoców, produktów zbożowych z pełnego ziarna, nasion roślin strączkowych, oliwy z oliwek oraz umiarkowanym spożyciem ryb, mleka, jogurtów i sera oraz małym spożyciem mięsa.

Tłuszcz?

Charakterystyczną cechą diety śródziemnomorskiej jest duże spożycie oliwy z oliwek i małe spożycie tłuszczów pochodzenia zwierzęcego. Olej rzepakowy ma skład zbliżony do oliwy z oliwek dlatego w polskich warunkach może być stosowany jako jej zamiennik w diecie. Zawiera podobną ilość kwasów jednonienasyconych, ale cennych omega-3 nawet 10 razy więcej niż oliwa z oliwek. [1]

Kwasy tłuszczowe nasycone, czyli głównie pochodzenia zwierzęcego, a zwłaszcza nadmierna ich ilość wpływają niekorzystnie na zdrowie. Zwiększają stężenie cholesterolu we krwi oraz ryzyko rozwoju chorób układu sercowo-naczyniowego. Zmiana profilu spożywanych tłuszczów na korzyść nienasyconych olejów roślinnych przynosi korzystną poprawę. Należy pamiętać, że jeśli zastępują one w diecie nasycone kwasy tłuszczowe, przyczyniają się do redukcji cholesterolu całkowitego i frakcji LDL, nie powodując zmniejszenia stężenia cholesterolu HDL (tzw. dobrego cholesterolu).

Olej rzepakowy jest bogatym źródłem steroli roślinnych i kwasów omega-3, zwiększenie jego spożycia, kosztem tłuszczów o dużej zawartości kwasów tłuszczowych nasyconych i kwasów omega-6 poprawia strukturę spożycia kwasów tłuszczowych. Pomaga w utrzymaniu prawidłowego poziomu cholesterolu we krwi, dzięki m.in. zawartości kwasu ALA z rodziny omega-3. Dodatkowo kwas ALA jest prekursorem kwasu DHA w naszym organizmie, a ten z kolei korzystnie działa na serce i układ krążenia.

Opracowała: Sylwia Szeleźnik, dietetyk

[1] prof. J. Krzymański „Olej rzepakowy – nowy surowiec, nowa prawda”, Warszawa 2009

Więcej informacji na:
www.pokochajolejrzepakowy.eu
FB: Miej więcej oleju w głowie

 
© Copyright 2005 - 2017 - SZTUKA JEDZENIA - Catering dietetyczny - Wszystkie prawa zastrzeżone
Kopiowanie bez zgody właściciela serwisu ZABRONIONE