Catering dietetyczny czyli dieta i catering - Rzepakowy dodatek do wszystkiego
Catering dietetyczny Warszawa, czyli zestawy dietetycznych posiłków z dostawą oraz opieka dietetyka na terenie Warszawy.
Catering dietetyczny Warszawa - dowóz gotowych diet
jestesmy na facebooku
Strona główna
Mapa strony
Wybierz miasto
Warszawa
Wrocław
Catering dietetyczny
Catering osobisty
Czym jest?
Godziny dostaw
» Cennik «
Przykładowe Menu
» Zamówienie «
Diety specjalne
GENODIETA
Diety lecznicze
Mama i dziecko
Diety sportowe
Dla firm
Catering okolicznościowy
Przyjęcia okolicznościowe
Sylwetka
Konsultacje dietetyczne
Artykuły
Projektanci mody
Kontakt
dieta na zamowieie
Rzepakowy dodatek do wszystkiego


Rzepakowy – dodatek do wszystkiego

Nie od dziś wiadomo, że tłuszcz jest tak zwanym „nośnikiem smaku”. Dodanie oleju do potraw znakomicie podkreśla ich walory smakowe, co zaznaczają liczni szefowie kuchni i kulinarne autorytety. Tłuszcz wspomaga wchłanianie i transport witamin A, D, E i K. Dodatkowo dzięki skoncentrowanej energii czyni danie bardziej sycącym.

Dzięki tłuszczom, nasz organizm chroniony jest w zimne dni przed szybką utratą temperatury i wychłodzeniem, tłuszcz utrzymuje także nasze narządy wewnętrzne w stabilnej pozycji, ale przede wszystkim tłuszcz jest naszym paliwem. Tak jak dbamy o nasze samochody oraz o to by jeździły one na dobrym paliwie, tak samo powinniśmy wybrać odpowiednie dla naszego organizmu źródło energii. Warto wziąć pod uwagę olej rzepakowy. Ma idealny profil tłuszczowy, jest naturalnym źródłem kwasów Omega-3, a także witaminy E. Jest tłuszczem uniwersalnym, co oznacza, że może być stosowany zarówno do smażenia, pieczenia, jaki i dań na zimno, np. w formie dressingów do sałatek. Świetnie nadaje się też jako dodatek do zup. Warto spożywać 2 łyżki oleju rzepakowego dziennie, gdyż taka ilość całkowicie pokrywa zapotrzebowanie fizjologiczne człowieka na kwas linolenowy (ALA) z rodziny omega-3. Zawartość omega-3 w oleju tłoczonym na zimno i rafinowanym rzepakowym jest zbliżona1.

Krem z cukinii z olejem rzepakowym

    Składniki:
  • Cukinia: 2 średnie sztuki
  • czosnek 1-2 ząbki
  • cebula 1 sztuka
  • woda lub domowy warzywny bulion ok 0,5 l
  • olej rzepakowy 2 łyżki
  • kilka liści świeżej bazylii
  • sól i pieprz

Cukinie umyj i pokrój w większą kostkę. Cebulę i czosnek posiekaj. W wysokim garnku rozgrzej olej i wrzuć cebulkę i czosnek, podsmaż przez minutę i dodaj cukinię. Podsmażaj przez 3 minuty, a następnie wlej wodę do wysokości warzyw. Gotuj pod przykryciem na średnim ogniu około 20 minut (do miękkości warzyw). Dodaj liście bazylii, zmiksuj i dopraw do smaku. Jeśli zupa jest zbyt gęsta dodaj więcej wody. Możesz podawać z prażonym słonecznikiem i natką pietruszki.

Smacznego.

Po więcej ciekawych przepisów i informacji o oleju rzepakowym zapraszamy na:
www.pokochajolejrzepakowy.eu
FB: Miej więcej oleju w głowie

1) http://pokochajolejrzepakowy.eu/porownanie-oleju-rzepakowego-tloczonego-zimno-oraz-rafinowanego-katem-skladu-kwasow-tluszczowych-zawartosci-witaminy-e-oraz-steroli/

 
© Copyright 2005 - 2017 - SZTUKA JEDZENIA - Catering dietetyczny - Wszystkie prawa zastrzeżone
Kopiowanie bez zgody właściciela serwisu ZABRONIONE