Catering dietetyczny czyli dieta i catering - Olej rzepakowy także do pieczenia
Catering dietetyczny Warszawa, czyli zestawy dietetycznych posiłków z dostawą oraz opieka dietetyka na terenie Warszawy.
Catering dietetyczny Warszawa - dowóz gotowych diet
jestesmy na facebooku
Strona główna
Mapa strony
Wybierz miasto
Warszawa
Wrocław
Catering dietetyczny
Catering osobisty
Czym jest?
Godziny dostaw
» Cennik «
Przykładowe Menu
» Zamówienie «
Diety specjalne
GENODIETA
Diety lecznicze
Mama i dziecko
Diety sportowe
Dla firm
Catering okolicznościowy
Przyjęcia okolicznościowe
Sylwetka
Konsultacje dietetyczne
Artykuły
Projektanci mody
Kontakt
dieta na zamowieie
Olej rzepakowy także do pieczenia


Olej rzepakowy – także do pieczenia

Dużo by pisać o właściwościach oleju rzepakowego i jego wykorzystaniu. Wiemy, że jest odpowiedni do smażenia, pieczenia oraz sprawdza się idealnie jako baza do dressingów czy dodatek do surówek. Charakterystyczna dobra wytrzymałość na zmiany termiczne oraz neutralny smak rafinowanego oleju rzepakowego czyni go uniwersalnym dodatkiem do wielu potraw.

Obecność tłuszczu w potrawach sprawia, że witaminy tłuszczorozpuszczalne, które są w nich zawarte, mają szansę na dotarcie oraz wchłonięcie do naszego organizmu. Są to witaminy A, E, D i K, które mogą to zrobić tylko w obecności tłuszczu. Tak więc jego obecność jest bardzo ważna przy bombach witaminowych takich jak warzywa.

Kiedy przystępujemy do pieczenia, warto wybrać tłuszcz odporny na wysokie temperatury. Poprzez wysoką temperaturę dymienia takie właściwości ma właśnie olej rzepakowy. Polecamy jego wykorzystanie do pieczenia warzyw.



Przepis na pieczone warzywa w rozmarynie i czosnku z olejem rzepakowym:

    Składniki:
  • ok 500 g ulubionych warzyw (marchew, cukinia, bakłażan, papryka, ziemniaki)
  • rozmaryn (1, 2 gałązki)
  • 2-3 ząbki czosnku
  • pieprz, sól
  • 2 łyżki oleju rzepakowego

Przygotowanie:
Warzywa myjemy, osuszamy i kroimy w kostkę, talarki lub inne wyszukane formy (jeśli używamy ziemniaków najlepiej kilka minut je wcześniej pogotować). Czosnek kroimy na drobne paseczki. Blachę delikatnie skrapiamy łyżką oleju (rozsmarowany na całości), rozkładamy warzywa, a następnie wykładamy na nie czosnek i rozmaryn. Przyprawiamy do smaku, dodajemy olej i równomiernie mieszamy z warzywami. Pieczemy około 40 minut w 180 stopniach. Tak przygotowane warzywa mogą być świetnym dodatkiem do ryżu, kaszy a nawet wytrawnych naleśników!

Smacznego.

Więcej informacji na:
www.pokochajolejrzepakowy.eu
FB: Miej więcej oleju w głowie

 
© Copyright 2005 - 2017 - SZTUKA JEDZENIA - Catering dietetyczny - Wszystkie prawa zastrzeżone
Kopiowanie bez zgody właściciela serwisu ZABRONIONE