Catering dietetyczny czyli dieta i catering - Jak odpowiednio wykorzystać właściwości oleju rzepakowego
Catering dietetyczny Warszawa, czyli zestawy dietetycznych posiłków z dostawą oraz opieka dietetyka na terenie Warszawy.
Catering dietetyczny Warszawa - dowóz gotowych diet
jestesmy na facebooku
Strona główna
Mapa strony
Wybierz miasto
Warszawa
Wrocław
Catering dietetyczny
Catering osobisty
Czym jest?
Godziny dostaw
» Cennik «
Przykładowe Menu
» Zamówienie «
Diety specjalne
GENODIETA
Diety lecznicze
Mama i dziecko
Diety sportowe
Dla firm
Catering okolicznościowy
Przyjęcia okolicznościowe
Sylwetka
Konsultacje dietetyczne
Artykuły
Projektanci mody
Kontakt
dieta na zamowieie
Jak odpowiednio wykorzystać właściwości oleju rzepakowego


Jak odpowiednio wykorzystać właściwości oleju rzepakowego

Olej rzepakowy utrzymuje świeżość dłużej niż inne tłuszcze, dzięki bardzo dobrej stabilności oksydacyjnej. Jest doskonałym tłuszczem do smażenia, pieczenia i sałatek.
Charakteryzuje się:

  • dobrą wytrzymałością na zmiany termiczne zachodzące podczas smażenia;
  • dobrą stabilnością smaku i zapachu (brak negatywnych posmaków w trakcie smażenia);
  • mniejszą o 5%-10%, w porównaniu z innymi tłuszczami, kalorycznością spowodowaną łatwym odsączaniem oleju z produktu po smażeniu;
  • dobrymi właściwościami wypiekowymi – ciekły olej rzepakowy doskonale sprawdza się w ciastach typu biszkoptowo-tłuszczowego, np. można nim zastąpić masło w przygotowaniu popularnych muffinek;
  • dobrymi właściwościami emulgującymi – wykorzystanie w przygotowywaniu majonezów;
Ponadto rafinowany olej rzepakowy jest neutralny w smaku i zapachu, dlatego sprawdza się w wielu przytoczonych tu przykładach, od słodkich wypieków, przez smażenie do przygotowania majonezu.
Najprostszą i najlepszą metodą jest jednak jego zastosowanie na zimno, np. do przygotowania past do kanapek i dressingów do sałatek. Przykładem takiej pasty jest pesto, na które przepis znajdziecie poniżej. Zalecane spożycie oleju rzepakowego dziennie to 2 łyżki na osobę – taka ilość pokryje dzienne zapotrzebowanie organizmu na niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe ALA z rodziny omega-3.

Z czym to się je?

Pesto z olejem rzepakowym:
Składniki:
100g rukoli lub więcej
50g orzechów nerkowca, orzechów włoskich lub pestek słonecznika
3 łyżki oleju rzepakowego
1-2 ząbki czosnku
1-2 łyżki soku z cytryny
sól i pieprz do smaku
opcjonalnie: łyżeczka sera typu parmezan
Wykonanie:
Wszystkie składniki miksujemy tak długo, aż uzyskają względnie gładką konsystencję (pestki lub orzechy mogą być wcześniej uprażone na suchej patelni). Gotowe.

Opracowała: Sylwia Szeleźnik, dietetyk

Więcej informacji na:
www.pokochajolejrzepakowy.eu
FB: Miej więcej oleju w głowie

 
© Copyright 2005 - 2017 - SZTUKA JEDZENIA - Catering dietetyczny - Wszystkie prawa zastrzeżone
Kopiowanie bez zgody właściciela serwisu ZABRONIONE