Catering dietetyczny czyli dieta i catering - Cicha woda... błonnik
Catering dietetyczny Warszawa, czyli zestawy dietetycznych posiłków z dostawą oraz opieka dietetyka na terenie Warszawy.
Catering dietetyczny Warszawa - dowóz gotowych diet
jestesmy na facebooku
Strona główna
Mapa strony
Wybierz miasto
Warszawa
Wrocław
Catering dietetyczny
Catering osobisty
Czym jest?
Godziny dostaw
» Cennik «
Przykładowe Menu
» Zamówienie «
Diety specjalne
GENODIETA
Diety lecznicze
Mama i dziecko
Diety sportowe
Dla firm
Catering okolicznościowy
Przyjęcia okolicznościowe
Sylwetka
Konsultacje dietetyczne
Artykuły
Projektanci mody
Kontakt
dieta na zamowieie
Cicha woda... błonnik

CICHA WODA.... błonnik

Opracowała Magdalena Superson, dietetyk

Błonnik pokarmowy to części ścian komórkowych roślin. Nie jest on trawiony i wchłaniany przez organizm, ale w brew pozorom to bardzo potrzebny składnik pokarmowy. Aby nasz przewód pokarmowy funkcjonował prawidłowo potrzebujemy go około 20-30g na dobę (statystyczny Polak spożywa tylko 10g).

ROLA BŁONNIKA:

  • Zapobiega powstawaniu zaparć i bólom towarzyszącym hemoroidom
  • Wspomaga odchudzanie (błonnik chłonie wodę i pęcznieje w żołądku, co spowoduje, że zjesz mniej i na pewno "dotrwasz" bez silnego uczucia głodu do następnego posiłku)
  • Obniża poziom cholesterolu i trójglicerydów
  • Oczyszcza organizm z toksyn
  • Wspomaga w stabilizowaniu poziomu glukozy we krwi

Praktyczne porady w leczeniu i zapobieganiu powstawania zaparć:

  • przed śniadaniem pij szklankę letniej wody i zjedź kilka namoczonych, suszonych śliwek lub wypij łyżkę oleju
  • spożywaj pięć małych posiłków dziennie, dokładnie przeżuwaj pokarm, unikaj przejedzenia
  • zmień przyzwyczajenia: zastąp pieczywo białe, pieczywem z pełnego ziarna, spożywaj grube kasze
  • modyfikacje jadłospisu wprowadzaj stopniowo, unikniesz dolegliwości ze strony układu pokarmowego (jeżeli źle tolerujesz ciemne pieczywo, jedz mieszane, wybieraj pieczywo typu graham, zawiera dużą ilość błonnika, a jest "łagodniejsze" dla żołądka niż
    większość rodzajów pieczywa razowego)
  • unikaj produktów przetworzonych (np. konserw) i słodyczy, nie dość, że zawierają mało błonnika, to utrudniają wchłanianie organizmowi substancji odżywczych
  • pij minimum 2 lity WODY dziennie, zbyt mała ilość płynów powoduje, że organizm wchłania je z jelita grubego

Przykładowa modyfikacja jadłospisu:

ŚNIADANIE:
kajzerkę z białym serem i dżemem
Zamień na grahamkę z białym serem i papryką
ZYSKASZ: 4g błonnika

OBIAD:
ryż biały z wieprzowiną i ogórkiem kiszonym
zamień na kaszę gryczaną z wieprzowiną i surówką z marchwi
ZYSKASZ: 9g błonnika

KOLACJA:
rogala maślanego z masłem i polędwicą
zamień na chleb żytni pełnoziarnisty z masłem, polędwica i pomidorem
ZYSKASZ: 5g błonnika

PRZEKĄSKI:
arbuza
zamień na maliny
ZYSKASZ: 6g błonnika

jogurt naturalny
zamień na jogurt naturalny z łyżką otrębów
ZYSKASZ: 4g błonnika

WPROWADZAJĄC NIEWIELKIE ZMIANY MOŻESZ ZWIĘKSZYC SPOŻYCIE BŁONNIKA O OK. 30g

 
© Copyright 2005 - 2017 - SZTUKA JEDZENIA - Catering dietetyczny - Wszystkie prawa zastrzeżone
Kopiowanie bez zgody właściciela serwisu ZABRONIONE